U kunt de module Betalingen van Voltane gebruiken om de betaalstatus van al je verzonden facturen bij te houden. Door informatie over de betaling te verzamelen, zoals de valuta, betaalmethode, bedrag en betaaldatum, kun je jouw financiële administratie up-to-date houden.
Hoewel je met integraties betalingen kunt vastleggen via een betaallink in al je communicatiekanalen naar je klant, zorgen automatiseringen voor het vastleggen van betalingen.
Elk teamlid heeft de mogelijkheid om een betaling aan te maken.
De volgende informatie is nodig om een abonnement aan te maken:
- Een factuur.
- Er moet een valuta worden gekozen.
- Een betaalmethode.
- Het bedrag.
- De betaaldatum.
- Een keuzeschakelaar of de betaling is betaald of niet.
- De optie om de klant op de hoogte te stellen van de ontvangen betaling. Als deze optie is geselecteerd, ontvangt de klant een e-mail waarin staat dat de betaling op de opgegeven datum is ontvangen voor de opgegeven factuur.
Elk teamlid kan een betaling lezen.
De volgende informatie wordt weergegeven aan het lid:
- Als de betaling is aangemaakt via een integratie, wordt de integratie vermeld.
- De factuur.
- De valuta.
- De betalingsmethode.
- Het bedrag.
- De betaaldatum.
- De status van de betaling.
- De optie om de betaling te verwijderen.
Elk teamlid heeft de mogelijkheid om een betaling bij te werken.
De volgende informatie kan worden bijgewerkt:
- De factuur.
- De valuta.
- De betalingsmethode.
- Het totaalbedrag.
- De betaaldatum.
- De betaalstatus.
- De optie om de klant op de hoogte te stellen van de update van de betaling.
Elk teamlid kan een betaling verwijderen.
Voltane biedt standaard de volgende automatiseringen met betrekking tot betalingen:
- Als de factuur over vijf dagen betaald moet worden, Als de factuur onbetaald is, stuur dan een notificatie naar het team of de klant.
- Als factuur vandaag verschuldigd is, Als factuur onbetaald is, stuur dan een notificatie naar team of klant
- Als factuur één dag te laat is, Als factuur niet is betaald, stuur dan een notificatie naar team of klant
- Als de factuur zeven dagen over tijd is, Als de factuur niet betaald is, stuur dan een bericht naar het team of de klant
- Als een factuur veertien dagen te laat is en niet is betaald, stuur dan een notificatie naar het team of de klant.
- Als een factuur dertig dagen te laat is en niet is betaald, stuur dan een notificatie naar het team of de klant.
Door deze automatiseringen te activeren, heb je de beste kans om betalingen voor je verzonden facturen te innen. Door dit proces te automatiseren, neemt je workflow af en kun je je richten op de dingen die voor jou het belangrijkst zijn!
Momenteel biedt Voltane de volgende integraties met betrekking tot betalingen:
- Mollie: laat betaallinks toe in je klantencommunicatie om de betaling van de facturen te vergemakkelijken.